Donderdag 31 Oktober 2019

Asem vd Innerlike mens

DIE VERSKILLENDE "ASEMS" WAARDEUR DIE NATUURLIKE EN GEESTELIKE MENS LEWE (veral verwysend na die innerlike mens).

Vir 'n dagstukkie hieroor, gaan na: http://warechristenedagstukkies.blogspot.com/2018/10/lig-nodig-om-lewende-wese-te-wees.html
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
INLEIDING:
(Gen 2:7)  "En die HERE God het die mens geformeer uit die stof van die aarde en in sy neus die ASEM van die lewe geblaas. So het dan die mens ‘n lewende siel geword".

Die woorde "lewende siel" verwys na iets waarin daar 'n lewende siel is (Gen. 1:30). Die mens is 'n lewende siel omdat hy ASEM het - sonder lewensasem kan niks gesien word as lewendig ('n lewende siel of lewende wese) nie (selfs plante haal asem). Die mens is egter nie net uiterlik van aard nie, maar ook innerlik (die innerlike mens - die mens binne-in);  dus, net soos die uiterlike mens nie sonder asem kan lewe nie (en dus sterf wanneer hy sy laaste asem uitblaas-Job 34:14,15), net so kan die innerlike mens ook nie sonder asem lewe nie

Wanneer die mens sy laaste asem uitblaas, dan sterf hy (die uiterlike mens) en hou op om 'n lewende siel op aarde te wees, maar dit beteken nie dat hy nie meer 'n wese is nie! - wel nie meer 'n lewende wese wat op aarde lewe nie, maar is dan steeds 'n lewende wese (want sy uiterlike het wel gesterwe, ja, maar sy innerlike het nie gesterwe nie) . Bv., daar is baie soorte wesens en wesens met soorte liggaame, en nie almal is lewende wesens op aarde (soos die mens) nie. Op dieselfde wyse het die innerlike mens ook 'n liggaam en sintuie en hart ens.(Luk.16:22.23), maar is nie dieselfde as die vd uiterlike mens nie.  Die uiterlike mens is uit stof gemaak, so hy keer terug na stof wanneer hy doodgaan!, maar nie die innerlike mens nie... (die innerlike mens is nie uit stof gemaak nie, maar deur God in die mens se binneste geformeer - Sag. 12:1). Die innerlike mens kan gesien word soos "gees".
Wanneer die mens (se uiterlike mens) sterf is hy dus steeds 'n "lewende" wese, verwysend na sy innerlike;  dus, na regte het hy nog "asem" (anders kan hy nie lewe nie)!  Wanneer die mens doodgaan en hy sy laaste ASEM uitblaas, gaan die asem (wat die uiterlike mens aan die lewe hou) terug na God wat dit gegee het (Ecc. 3:21; 12:7), maar sy innerlike mens (die mens van binne) is dan nog aan die lewe en lewe deur die asem van of:
- (1) die wereld (in die gv die natuurlike mens - het m.a.w. 'n menslike natuur), of
- (2) deur die asem vd Heilige Gees (in die gv die geestelike mens - het 'n goddelike natuur)(rol af vir skrifte).

Wanneer die mens sterwe is hy dus dan wel dood (in die sin van die uiterlike mens het gesterwe), maar is 'n gees sonder (letterlike) vlees en bene (Luk. 24:39)(innerlike mens lewe dan nog), en kan inderdaad steeds gesien word soos 'n wese wat "asemhaal" (is " 'n gees " - vgl. dit met die tema van "geeste van afgestorwenes"). Die wie se innerlike lewe deur die asem vd Heilige Gees, het die belofte van ewige lewe want die Heilige Gees hou hulle aan die lewe.  Hulle is verseel tot die dag van verlossing...  Maar die natuurlike mens wie se innerlike deur die asem vd wereld lewe, se uiteinde is die dood... (natuurlik verwysend na die "tweede dood").

Om hierdie kortliks op te som:
Net soos die uiterlike mens nie sonder asem kan lewe nie, net so kan die innerlike mens ook nie sonder asem lewe nie. M.a.w., wanneer die uiterlike mens sterwe en hy sy laaste ASEM uitblaas, en die asem wat God gegee het teruggaan na Hom, dan beteken dit nie die innerlike mens het ook gesterwe nie.  Die innerlike mens (die mens van binne) lewe dan nog, en het ook ASEM waardeur hy lewe, en hy wag dan... - in  g.v. die natuurlike mens op die tweede dood...;  maar in die g.v. die geestelike mens sal hy nie deur die tweede dood gaan nie (want hy het die asem van die Heilige Gees).  M.a.w., in die geval vd natuurlike mens lewe sy innerlike mens deur "die wereldse gees" ("asem")(ook genoem "gees van dwaling")(Ef. 2:2; 1 Joh. 4:6), maar in die geval vd geestelike mens lewe sy innerlike mens deur die Heilige Gees ("asem")(die Gees wat uit God is)(ook genoem "die Gees vd waarheid")(1 Kor. 2:12; 1 Joh. 4:6).

NS: Alhoewel die woord "gees" gewoonlik vewys na 'n gees, bv. kan verwys na die mens se gees of die Heilige Gees of ander geeste soos bose geeste, verskil dit in betekenis nie veel van ASEM (Gen. 7:22; 25:8; Hand. 17:25) nie.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-  Die natuurlike mens se innerlike word somtyds as "dood" gesien (Ef. 2:1) nie omdat sy uiterlike en innerlike alreeds dood is nie, maar omdat hy vrugte dra tot die DOOD...  Hy het m.a.w. nie die Lig (asem) wat hom vrugte tot lewe kan laat dra nie, en kry ook nie die regte (soort geestelike) kos en water wat hom aan die lewe hou nie (http://warechristenedagstukkies.blogspot.com/2018/10/die-innerlike-mens.html). En hy kan ook nie die geestelike voedsel verwerk nie want hy het nie die Lig of asem wat nodig is om dit te kan verwerk nie.  Die "natuurlike mens" (die gebore uit die saad van Adam) sal dus deur die tweede dood gaan  (want hulle dra vrugte vir die dood) (m.a.w., wanneer die uiterlike mens sterwe, kan dit gesien word soos die eerste dood, en die tweede dood kan miskien vgl. word met soos wanneer nie net die liggaam nie maar ook die innerlike mens sterwe - terloops, die tweede dood verwys na die oordeel vd hel,,, - Openb. 21:8).  M.a.w., omdat hulle nie die asem of LIG  het van die Heilige Gees nie, kan hulle nie geestelike voedsel verteer nie, en dus nie groei en vrug dra "tot lewe nie" (of vrug dra wat vir hulle lewe kan gee nie), maar dra vrugte tot die dood. Die natuurlike mens is uit die wêreld (het 'n gees van dwaling - 1 Joh. 4:6) en praat uit die wêreld (en luister dus nie na die wat uit God is nie, maar na die wat uit die wereld is - luister na die wat die gees van dwaling het)(1 Joh. 4:5,6). Hy wandel volgens die loop van hierdie wêreld (wandel in die begeerlikhede van hulle vlees en doen die wil vd vlees en sinne - verdwaas in die gemoed - Ef. 4:17),  volgens die owerste van die mag van die lug (Ef. 2:2,3; 1 Joh. 5:19; 1 Pet. 4:2 - "die wêreld" is onder die mag vd bose)(want hulle het die gees vd wereld, die gees van dwaling) - en word daarom kinders vd ongehoorsaamheid of "kinders vd toorn" genoem (Ef. 2:3)(want hulle is onder die mag vd bose). 
-  Die geestelike mens se innerlike word as "lewendig" gesien omdat hy die Heilige Gees ("roo'-akh" -lug, blaas, asem, wind.)("pnyoo"-mah" - asem, wind, gees, lewe, gemoed) het wat hom nie net laat LEWE nie, maar hom vrug kan laat dra tot LEWE / ewige lewe! (wat beteken dat hy onder die mag van God is, want hy het Sy Gees - "is uit God", is "uit God gebore" - het Sy saad in hom)  (omdat sy innerlike mens "lewe" deur die Heilige Gees, m.a.w. die asem het vd Heilige Gees, is hy instaat om geestelike voedsel en water te verwerk wat vir hom die ewige lewe kan gee). Hierdie Heilige Gees (wat soos ASEM is vir die innerlike mens) word deur Jesus Christus gegee aan elkeen wat in Hom GLO (dus, as jy nie in Hom glo wat die Gees uitstuur nie, hoe sal jy die Heilige Gees ontvang?). Die Heilige Gees is ook een vd twee elemente nodig vir iemand om wederbaar te word - dus om "weer gebore" te word, wat beteken dat hulle nie meer natuurlike mense is wat gebore is uit Adam se saad nie, maar word geestelike mense, wat beteken dat hulle gebore word uit God se saad. Daarom is die geestelike mens uit God (1 Joh. 4:4), want hy is wederbaar deur (water en) die Heilige Gees;  en hy KEN God want hy het die Heilige Gees (en hy luister daarom ook na die wat uit God is, want hy het die Gees vd waarheid - 1 Joh. 4:6). Die geestelike mens wandel nie meer volgens die begeerlikhede van sy vlees en sinne nie (het nie meer die wereldse gees of gees van dwaling nie), maar wandel volgens die wil van God (want hy het die Heilige Gees, die Gees van waarheid) en dra vir Hom vrugte (beklee hulle dus met die nuwe mens wat uit God geskape is - Ef. 4:24) (...vernuwe hulle in die gees van hulle gemoed - Ef. 4:23)(1 Pet. 4:2; Rom. 7:4; 14:7). God wat in die geestelike mens is is groter as hy wat in die wêreld is (1 Joh. 4:4)...

Geen opmerkings nie: