Maandag 05 Maart 2018

Honger, dors, vreemdeling, naak, siek, opgesluit (3) - DORS

Vir ander poste oor hierdie onderwerp, gaan na:
-  Inleiding: http://warechristene.blogspot.co.nz/2017/10/honger-dors-vreemdeling-naak-siek-en.html
-  Honger: http://warechristene.blogspot.co.nz/2017/10/honger-dors-vreemdeling-naak-siek.html
-  Bekleding: https://warechristene.blogspot.com/2020/03/honger-dors-vreemdeling-naak-siek.html


Natuurlik gaan hierdie tema oor letterlike BARMHARTIGHEID, maar in hierdie poste kyk ons nie net na die letterlike gebaar van barmhartigheid nie, maar veral na die GEESTELIKE.
_________________________________________________________________________________
Wat is die figuurlike of "geestelike" betekenis van 
"om  dors te wees", 
of wat beteken dit om vir iemand geestelik 
iets te drinke gee
_________________________________________________________________________________
OPSOMMING en INLEIDING:

Die belangrikheid van water is regdeur die Bybel. In die skepping het water 'n belangrike rol gespeel (2 Pet. 3:5)(maar natuurlik nie sonder die woord van God nie). Op verskeie geleenthede is water gebruik as die middel waardeur genesing tot stand gebring is (Joh. 5:3-7; 2 Kon. 5:10).  "LEWE" word ook verskeie male voorgestel soos water (omdat water lewe gee)(Openb. 22:1 ens.).  Selfs in die Christelike doop is water 'n teken van lewe - afwassing van die oue en opstaan in nuwe lewe (Hebr. 10:22; Hand. 10:47...)(1 Joh. 5:8 - "en daar is drie wat getuig op die aarde: die Gees en die WATER en die bloed, en die drie is eenstemmig"). Joh 3:5 - "Jesus antwoord: Voorwaar, voorwaar Ek sê vir jou, as iemand nie gebore word uit WATER en Gees nie, kan hy in die koninkryk van God nie ingaan nie". 

'n Plant wat nie water kry nie, gaan dood.  Gelowiges word soos bome voorgestel omdat hulle soos saad geplant word in die wereld om vrug te dra.  Ons het reeds op 'n vorige geleentheid gekyk na die belangrikheid van VRUG DRA (http://warechristene.blogspot.co.nz/p/blog-page.html).  Net soos saad o.a. WATER nodig het om te groei (en vrug dra), net so word ons soos saad in die wereld gesaai om vrug te dra - maar het "WATER" nodig (en as ons nie water kry nie, sal ons doodgaan). Die vraag is dus nou waarna presies hierdie (geestelike) "water"verwys.  Om te verstaan wat dit beteken om geestelik dors te wees, moet ons verstaan waarna water in hierdie geval "figuurlik" verwys. Wat is die water waarna ons dors?, en waarna verwys hierdie water wat ons as gelowige lote nodig het om te kan groei...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Natuurlik moet daar ook stilgestaan word by die soort SAAD wat gesaai word...  "Saad" word somtyds as beeldspraak gebruik vir "nageslag", en vir "gelowiges", maar verwys bv. nie altyd na "goeie saad" nie (dus, verwys nie noodwendig na "koring" (ware gelowiges) nie, maar kan ook na "onkruid" (voorgee-gelowiges) verwys). "Saad" word in beeldspraak gebruik vir verskillende dinge, en natuurlik moet dit ook in daardie konteks bestudeer word.  Dit kan bv. ook verwys na die woord van God (sien volgende paragraaf).
Waar saad verwys na gelowiges, moet ons verstaan dat elke "saad" (gelowige/boom) water nodig het. Enige plant wat te min water kry, sal wegkrimp en die wortel begin vrot;  en as dit te lank sonder water gaan, sal dit doodgaan. Daarom moet ons DORS na die water wat LEWE gee, die water wat Christus Jesus gee.  As ons nie in Hom glo en in Hom bly nie, dan sal ons soos 'n plant sonder water doodgaan. Joh 15:5 - "Ek is die wynstok, julle die lote. Wie in My bly, en Ek in hom, hy dra veel vrug; want sonder My kan julle niks doen nie"

Verder is ons self ook uit grond gemaak en die saad wat in ons grond geplant word het 'n effek op ons groei (en vrug).  In 1 Pet. 1:23 verwys "saad" na die Woord van God - wanneer die woord van God (die waarheid) in ons grond gesaai word, dan bring dit lewe voort;  maar as daar verkeerde saad (bv. valse leerstellings) in ons grond gesaai word kan dit die dood voortbring...
Dit is ook nie net die Woord van God wat as saad voorgestel word nie, maar ook die Gees van God, en is slegs die wat gebore is uit God wat die saad van God  in hulle (grond) het (1Jn 3:9) - die saad wat nodig is vir vrug tot ewige lewe!
_________________________________________________________________________________
Geestelike betekenis van DORS:
(rol af vir die geelstelike betekenis van "iets te drinke gee")

-  Dors na die LEWE IN CHRISTUS JESUS:
Christus het die volgende opmerking gemaak:  (Joh 6:35 - "En Jesus sê vir hulle: Ek is die brood van die lewe; wie na My toe kom, sal nooit honger kry nie; en wie in My glo, sal nooit dors kry nie").  Maar wat presies het Hy hiermee bedoel?  Duidelik is dit nie letterlik bedoel nie.  Vers 53 werp veral meer lig op hierdie onderwerp: - "En Jesus sê vir hulle: Voorwaar, voorwaar Ek sê vir julle, as julle nie die vlees van die Seun van die mens eet en sy bloed drink nie, het julle geen lewe in julleself nie". Natuurlik, weer-eens, nie letterlik bedoel nie! Maar Christus verduidelik dit nog verder in v. 54-57 - (Joh 6:54)  Hy wat my vlees eet en my bloed drink, het die ewige lewe, en Ek sal hom opwek in die laaste dag.(Joh 6:55)  Want my vlees is waarlik spys, en my bloed is waarlik drank.(Joh 6:56)  Wie my vlees eet en my bloed drink, bly in My en Ek in hom.(Joh 6:57)  Soos die lewende Vader My gestuur het, en Ek deur die Vader lewe, so sal hy wat My eet, ook deur My lewe".  Wat ons hier leer uit Sy woorde, is dat Hy verwys na die LEWE wat daar in Hom is.  Die wat in HOM GLO en in Hom BLY, sal LEWE! - en hulle sal deur Hom opgewek word in die laaste dag (so hulle het ook hoop tot ewige lewe!).  Vgl. dit ook met Sy woorde in Joh 15:5 - "Ek is die wynstok, julle die lote. Wie in My bly, en Ek in hom, hy dra veel vrug; want sonder My kan julle niks doen nie".  Inderdaad het die lote kos en water nodig (maar kyk die waarskuwing in v.6! - daardie lote wat NIE in Hom bly nie, sal uitgewerp word, en verdroog... (Joh 15:6)).  Elke loot DORS na die Here (soos wat 'n loot dors na water) - as ons nie in Hom bly nie sal ons uitdroog soos iets wat van dors vergaan.   Om dus in Hom te glo en in Hom te bly, is soos "om water te kry".  Die wat nie in die Here bly nie, kry nie water nie en sal SONDER VRUG opeindig, of kan vrug verloor wat hulle alreeds begin dra het... (kyk gelykenis van die saaier).
-  Ons moenie afval die oomblik as verdrukking en vervolging kom nie!...
-  Ons moenie toelaat dat die sorge en genietinge van die lewe ons vrug verstik nie!....  ,

.......maar "BLY IN DIE HERE".
Hierdie kan ook vgl. word met die tema van "oorwin", want dit is slegs die wat OORWIN wat sal ingaan in die koninkryk.  Om in die Here te bly beteken dat ons vashou aan Hom en nie ons geloof opgee nie en in Sy waarheid bly - "honger en dors om die woorde van die Here te hoor" (Amos 8:11)

= honger en dors na Sy waarheid en Sy wil, dus:
-  Dors na Sy GEREGTIGHEID:

(Mat 5:6 - "Salig is die wat honger en dors na die geregtigheid, want hulle sal versadig word"). Geregtigheid gaan oor regverdig wees en dus "om die wil van die Here" te doen. 1 Joh. 3:10 verklaar dat die wat nie die geregtigheid doen nie, nie uit God is nie, en is 'n kind van die duiwel.  Volgens 1 Joh. 2:29 is dit slegs die wat die geregtigheid doen wat "gebore is uit God".  Dit is dus maklik om te sien wie die saad van God in hulle het, want dit is hulle wat DORS na die geregtigheid, en hulle sal versadig word... Ons moet dus DORS wees na "dit wat reg is", na "die wil van die Here", soos mens dors na water - en hoe dit gedoen word is om IN DIE HERE TE BLY - om besig te wees met Hom, te leer van Hom, Hom te raadpleeg, Hom te soek ...  So iemand is dors vir Sy woorde, vir Sy liefde, vir Sy opdragte, vir Sy wil!  Waarna DORS jy?  Dit waarna jy dors, wys wat in jou hart aangaan.

Vgl. dit met Hos. 2:1-3, waarin God Sy volk waarsku dat Hy haar naak sal uittrek en haar neersit soos op die dag van haar geboorte en haar maak soos ‘n woestyn, ja, haar stel soos ‘n dor land en haar van dors laat sterwe...  -  HOEKOM?  Kyk v. 2 en 4 - "weens haar hoerery".  Sy het "water" op ander plekke gaan soek (v.5).  Dit gaan hier oor afgodsaanbidding (geestelike hoerery)(v. 8,16) - sy het die Here vergeet (v.13).  OM TE DORS NA DIE GEREGTIGHEID GAAN egter OOR OM TE WIL DOEN WAT REG IS (wat die wil vd Here is, nie my eie wil nie).

Moenie die Here vergeet nie, maar bly in Hom. Moenie op ander plekke gaan soek wat jy moet doen (soos bv. afgodspraktyke) nie, maar raadpleeg die Here en soek Sy wil. (Joh 4:13)  Jesus antwoord en sê vir haar: Elkeen wat van hierdie water drink, sal weer dors kry;(Joh 4:14)  maar elkeen wat drink van die water wat Ek hom sal gee, sal in ewigheid nooit dors kry nie, maar die water wat Ek hom sal gee, sal in hom word ‘n fontein van water wat opspring tot in die ewige lewe. (Joh 4:15)  Die vrou sê vir Hom: Here, gee my daardie water, sodat ek nie dors kry en hier hoef te kom skep nie.
-(Joh 7:37)  En op die laaste dag, die groot dag van die fees, het Jesus gestaan en uitgeroep en gesê: As iemand dors het, laat hom na My toe kom en drink!(Joh 7:38)  Hy wat in My glo, soos die Skrif sê: strome van lewende water sal uit sy binneste vloei.(Joh 7:39)  En dit het Hy gesê van die Gees wat dié sou ontvang wat in Hom glo; want die Heilige Gees was daar nog nie, omdat Jesus nog nie verheerlik was nie.
-(Joh 4:13)  Jesus antwoord en sê vir haar: Elkeen wat van hierdie water drink, sal weer dors kry;(Joh 4:14)  maar elkeen wat drink van die water wat Ek hom sal gee, sal in ewigheid nooit dors kry nie, maar die water wat Ek hom sal gee, sal in hom word ‘n fontein van water wat opspring tot in die ewige lewe. (Joh 4:15)  Die vrou sê vir Hom: Here, gee my daardie water, sodat ek nie dors kry en hier hoef te kom skep nie.
-(Openb. 21:6)  En Hy het vir my gesê: Dit is verby! Ek is die Alfa en die Oméga, die begin en die einde. Aan die dorstige sal Ek gee uit die fontein van die water van die lewe, verniet. (Openb. 21:7)  Hy wat oorwin, sal alles beërwe; en Ek sal vir hom ‘n God wees, en hy sal vir My ‘n seun wees.

- Dors na Sy GEES:
Ons weet dat water nie net die dors les nie, maar ook die vermoë het OM SKOON TE MAAK;  en alhoewel die waterdoop o.a. 'n belangrike teken is van afwassing van sondes omdat iemand hom tot die Here bekeer, is daar 'n veel groter doop om mee gedoop te word, nl. die doping met die Heilige Gees! (Hand. 11:16; Mark. 1:8).  (Joh 7:37-39 - " En op die laaste dag, die groot dag van die fees, het Jesus gestaan en uitgeroep en gesê: As iemand dors het, laat hom na My toe kom en drink! Hy wat in My glo, soos die Skrif sê: strome van lewende water sal uit sy binneste vloei. En dit het Hy gesê van die Gees wat dié sou ontvang wat in Hom glo; want die Heilige Gees was daar nog nie, omdat Jesus nog nie verheerlik was nie"). Hierdie "drank" word slegs gegee aan DIE WAT GLO en Hom gehoorsaam - die wat na Christus Jesus toe kom. Die waterdoop is 'n teken van skoonmaak van die liggaam , maar die "water" van die Gees maak iemand van binne skoon!  Hy verander iemand se hart (1 Pet. 1:22,23; 2 Kor. 3:3; Rom. 2:29).  Ons moet DORS wees na die Gees van God.  Ons moet die Here vra om aan ons Sy Heilige Gees te gee (Luk. 11:13), en moet dors wees na die Gees soos die dissipels gewag het op die uitstorting van die Heilige Gees (Hand. 2), en soos elkeen wat gelowig geword het, gedors het na die Gees wanneer hulle hoor van die Gees en Hom ook wou ontvang soos wat die dissipels Hom ontvang het... (Hand. 8:15,16; Hand. 10; 19:2-6).  

(Rom 14:17 - "Want die koninkryk van God is nie spys en drank nie, maar geregtigheid en vrede en blydskap in die Heilige Gees").  (Joh 4:14)  maar elkeen wat drink van die water wat Ek hom sal gee, sal in ewigheid nooit dors kry nie, maar die water wat Ek hom sal gee, sal in hom word ‘n fontein van water wat opspring tot in die ewige lewe.
_________________________________________________________________________________

Geestelike betekenis van "iets te drinke gee":

As die dinge waarvoor ons dors moet wees, die lewe en woorde in Christus Jesus is, Sy geregtigheid en wil, en Sy Heilige Gees, dan is hierdie dinge vir ons soos WATER - en is ook geestelik die water wat ons vir ander moet gee!:

-  Bv., wat is die woord wat jy bring? Is dit die evangelie van Christus Jesus, van Sy koninkryk en vrede, of bring jy 'n "ander" evangelie? (Gal. 1:6,7).  Is die evangelie wat jy bring woorde van Christus Jesus (water wat lewe gee), of is dit woorde waarin die waarheid verdraai word?  

-  Hoe gee jy die water van geregtigheid? Is die water wat jy vir ander gee gebaseer op die wil van die Here, of lieg jy vir hulle deur hulle te laat dink dat geloof iets is wat elkeen self opmaak?

 - Is jy gehoorsaam aan die Heilige Gees en stap jy in die gawes en bedieninge wat Hy deur jou werk?, of doen en bedien jy "soos jy wil" en volgens jou eie insig?  Is jy besig om ander te bedien volgens hoe die Gees jou opdrag gee (en bring vir hulle water op die regte tyd), of is jou woorde woorde wat hulle in die gehoor streel?

Hierdie is alles dinge waaraan ons mooi moet dink wanneer ons "water uitdeel".  Ons moet seker maak dat ons self na die regte water dors voor ons hierdie soort barmhartigheid bewys. As ons verkeerde water uitdeel dan sal ons dalk eendag gesorteer word onder die ONbarmhartiges!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Amo 8:11 - "Kyk, daar kom dae, spreek die Here HERE, dat Ek ‘n honger in die land stuur, nie ‘n honger na brood nie en nie ‘n dors na water nie, maar om die woorde van die HERE te hoor". 
ONS KAN BAIE LEER BY DIE EERSTE CHRISTENE.   Hulle het verstaan dat om barmhartig te wees, nie beteken dat die woord slegs verkondig word wanneer dit "tydig" is nie.  Hulle het ook verstaan dat om barmhartig te wees eerder beteken dat jy die waarheid verkondig te midde van valse leerstellings, maak nie saak of mense vir jou kwaad word of nie. Hulle het ook verstaan dat dit eerder barmhartig is om gelowiges wat in sonde tot die dood stap te waarsku, as om hulle ONvoorwaardelik lief te he asof daar geen werke saam met geloof verwag word, en asof hulle nie nodig het om hulle aanhoudende sondes af te le nie.  Baie "bome" (gelowiges) is uitgedor en droog en dors na water, maar watter water word vir hulle gegee? Is dit die water wat hulle dors les?  As ons vir mense water/woord gee wat hulle in hulle gehoor streel eerder as woord volgens die wil vd Here, dan sal hulle dors nie geles word nie (en in so 'n geval is jy nie BARMHARTIG nie, al dink jy jy is). 

Somtyds dors iemand na die verkeerde dinge - wanneer dit gebeur sal hy die water vd lewe wegwys. Baiemaal voel dit vir ons of ons barmhartigheid verniet was.  Nie almal dors na Jesus Christus nie.  Nie almal is DORS vir Sy woorde nie. Nie almal is DORS vir Sy Gees nie.  Nie almal is DORS vir Sy wil nie.  Jy kan vir hulle water gee, maar as iemand nie hierdie water wil he nie, dan verstik hy of hy spoeg dit uit.  So iemand wil nie hoor wat die wil van die Here is nie want hy wil doen wat hy wil.  Hy wil nie die waarheid hoor nie maar soek eerder 'n woord wat hom in die gehoor streel.  Hy wil nie hoor wat Jesus geleer het nie want hy glo in sy eie opinie...  Sommige is vol gedrink, maar vol van wyn...(bestudeer gerus wat dit beteken om "geestelik dronk" te wees-http://warechristene.blogspot.co.nz/2017/05/slaap-en-die-geestelike-betekenis-van.html). Jou barmhartigheid gaan nie baie vir diesulkes beteken nie, maar laat ons die woord tydig en ontydig verkondig (2 Tim. 4:2). En laat ons self seker maak dat ons aan DIE GELOOF VASHOU en  IN DIE HERE BLY (en ons eie dors geles word met die water vd lewe) voor ons vir ander water gee! Laat ons nie ophou om die waarheid te verkondig nie en Jesus Christus, Sy woorde, Sy Gees, Sy wil..., want sonder hierdie water kan niemand LEWE nie! 

Die wat kies om die water vd lewe weg te wys, is besig om selfmoord te pleeg.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(Psa 63:1)  ‘n Psalm van Dawid, toe hy in die woestyn van Juda was. (63:2) o God, U is my God, U soek ek; my siel dors na U, my vlees smag na U, in ‘n dor en uitgedroogde land, sonder water.
(Psa 143:6)  Ek brei my hande tot U uit; my siel dors na U soos ‘n uitgedorde land. Sela.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geen opmerkings nie: